15/12 2008 - Nio dagar kvar...


...till julafton och Williams bästa dag på året :)
I helgen var det lucia och tredje advent och det var en hektisk och väldigt upptagen helg...så här såg den ut:

Fredag 12:e
Jag var hemma och pluggade och på eftermiddagen åkte vi och bakade papparkakor hos min pappa, syrran och brorsan. Det blev inte så många kakor gjorda, men degen var lika god som vanligt! Vi gjorde även deras pepparkakshus och det blev superfint.
Dessutom fick vi ta lastmaskinen och dra upp min brorsa och Daniel ur diket där de hade hamnat...sååå typiskt min lillebror :) William har inte gjort annat nu i helgen än att prata om att "Indi hade kört i diket". Han är sååå söt, dessutom berättade han för morsan och det var inte så poppis :P

Lördag 13:e
På morgonen och förmiddagen hjälpte jag och syrran till i garderoben på lussenatta, vårt lag skulle stå där hela dagen och vi hade fått den tidiga tiden...skönt!
På kvällen var vi på 80-årskalas för Daniels farfar fyllde år och det blev mycket mat, prat och tal. Vi åkte hem vid halv nio för William var supertrött och han blir så gnällig dagen efter om han inte får sova ordentligt!

Söndag 14:e, igår
Igår städade vi hela lägenheten och plockade i ordning lite, det behövdes verkligen!
På eftermiddagen och kvällen var vi hemma hos min VFU-handledare Helena och fikade och började skriva på min utvärderingsblankett. William hade superkul och lekte med Helenas minsta dotter Emelie, de är förresten födda på samma dag och är exakt lika gamla...häftigt eller vad?

Måndag 15:e, idag
Idag ska jag vara hemma och plugga, det är ganska mycket som ska hinnas innan fredag och jag måste ta mig i kragen och skriva ner allt på datorn! Dessutom tvättar jag samtidigt så det blir lite hoppigt :/
Vid halv fyra ska jag hämta sonen och åka upp till tandläkaren, vi ska ta kort på Williams ena framtand och se att allt är okej...den är lite mörk men inte lös, så vi får se vad de säger. Min mamma har lovat att han ska få en överraskning om han är duktig, så det hoppas vi väl på :P
Ikväll ska vi träna inomhus för ovanlighetens skull och detta blir i Odenhallen. Det ska bli skönt att inte träna ute på den stenhårda marken och snön yrandes i ansiktet. Mamma kommer och hämtar mig vid halv sex, hon ska hänga med och titta på mig och syrran när vi tränar :)

Nej, nu ska jag sätta igång.
Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0