28/4 2009 - Hjärnskakning?!?

Jag tänkte skriva lite om seriepremiären, trots att min match inte blev så lång. Men jag orkar inte skriva allt så jag lånar referatet på vår hemsida;  www.stenstorpsif.se


Stenstorp/Vreten lyckades inte få med sig någon poäng hem i bagaget efter seriepremiären borta mot Igelstorp. Redan efter 7 minuters spel blev S/V målvakten Evelina Eckerlid oturligt skadad och fick avbryta matchen. Målvaktsysslan ersattes av systern Elin Eckerlid,  som var  mycket duktig matchen igenom, bl.a. räddade Elin en straff i andra halvlek.

Stenstorp/Vreten hade flertalet chanser i första halvlek att ta ledningen, men hade svårt att komma till avgörande. Ett flertal bra hörnor var också nära att ställa till det för Igelstorp. Efter cirka 25 min spel tog hemmalaget ledning med 1-0, som varade till halvtidsvilan.

Stenstorp/Vreten hade svårt att komma igång i andra halvlek, och att hitta ett konstruktivt spel. Alltför många felpass och alldeles för lätt i närkamp om bollen var ingen bra melodi. Igelstorp hade flera bra anfall som  kunde kunnat öka ledningen, men Elin i målet kämpade tappert.

I matchens sista tre minuter ökade Igelstorp till 2-0 och 3-0 efter självmål. I matchens slutminut hade S/V möjligheten till reducering att sätta bollen på nära håll i tomt mål, men utanför målramen.

Ett oavgjort resultat hade nog mer återspeglat matchens händelser.



Som skrivet så blev jag skadad innan matchen knappt hunnit börja. Jag skulle slänga mej och ta en boll som kom rullandes emot mej och då fick jag ett knä, från en motståndare, i panna. Det blev en j*la smäll för jag låg kvar på marken och tjejen haltade därifrån, men kunde dock spela vidare efter en stund.
Detta kunde dock inte jag utan det blev ett ganska långt break i matchen medans de kollade om jag fått en hjärnskakning. Deras undersökning visade att jag inte hade fått det just då, men sedan dess har jag ständigt haft huvudvärk, dag som natt!

Detta är anledningen till att jag inte bloggat sedan matchen, men men... ingen fotboll på ett tag framöver iaf! Aja, idag var min sista dag på VFU:n, tråkigt, tråkigt. Imorrn blir det skola, seriepremiär för U-laget och sedan kusten på kvällen :)


Hoppas ni mår bättre än jag.
XoXo /E

Kommentarer
Postat av: Lene-Therese

Haha, det är ju lite lustigt det här. Men du fick ju mer speltid än jag fick iaf. Stukade foten på uppvärmningen och spelade inte alls..... :(

2009-04-29 @ 07:45:49
URL: http://lenetherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0