18/12 2009 - Halsfluss

När jag vaknade igår hade jag superont i halsen och feber
Efter en inspektion med ficklampa ringde jag vårdcentralen och fick en tid 11:40
Åkte via morsan och skrev ut mitt arbete som skulle lämnas in efter redovisningen senare på dagen
Väl inne hos doktor Anders så kollade han i min hals, kände på mina svullna halsmandlar och konstraterade sedan att jag fått tonsillit - halsfluss :(
Han rådde mej sedan att inte åka till skolan då jag fortfarande smittar - fick dock pencillin som nu ska intas tre gånger om dagen i tio dagar :P


Ringde Johanna och meddelade att jag inte kom till redovisningen och begav mej sedan hem i bilen
Låg i sängen nästan hela dagen igår och började min väg mot diagnosen frisk - blev varm blåbärssoppa och den mat jag kunde få i mej :P
Skickade även in min uppgift via mejl till kursansvariga - får se vad de säger härnäst


Idag
är jag lite bättre, dock fortfarande ont i halsen - men ingen feber
Nu ska jag dricka upp resten av min blåbärssoppa och försöka att krya på mej
Sonen hjälper mej med lite av varje - älskar dejj <3
Sambon är i skolan och gör något grupparbete :P


Vi hörs senare eller imorrn
XoXo /E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0