22/12 2009 - Julgodis


Svarta pumps från Skopunkten, 399 :-


Dagen började med riktig jul- och vinterfrukost: vörtbröd med julskinka på, en kopp varm choklad och en kåvepenin-tablett (mot halsflussen)
Haha, sedan läsa en stund i sängen - har fastnat i Stieg Larssons första bok i Milleniumtriologin: Män som hatar kvinnor :P


Sedan ringde morsan och syss och kollade att vi var hemma, de ville nämligen hälsa på och ta en fika. En stund senare ringde det på dörren och det blev lite fika i form av kaffe/julmust, kanelbullar, brysselkex och snickerskakor.
Syss ville att jag skulle följa med de hem och så blev det, även sonen fick följa med då sambon skulle till Skövde och julhandla med sin kompis Linus.


På väg hem till morsan tog vi vägen via sonens dagis för att hämta lite kläder som han behövde ha, han har ju julledigt från dagis nu i tre hela veckor :)
Tog även svängen via PA:s och hämtade upp en sista julklapp :D


Hemma hos morsan har vi under dagen gjort inlagd rotfruktssill, vaniljfudge och snickerskakor - mums för julgodis <3
Sambon har, som sagt, varit i Skövde och julhandlat sina sista klappar.
Han fick även det ärofyllda uppdraget att köpa mina pumps (se bild ovan) som jag provade ut igår när jag och morsan var på stan :)
Supersnygga <3


Det var allt för idag, snart Bolibompa för sonen och läsa bok för min del
Syss har lovat att vara barnvakt en stund när sonen vaknat - jag, morsan och Timon ska ta en promenad till kyrkogården för att tända ett ljus och sätta upp nya blommor på min morfars grav :(


Imorrn blir det lill-julafton hemma hos farsan - mysigt :)
Ska bland annat vara ute i hans enorma trädgård, käka julmat och dela våra julklappar


Hörs imorrn med uppdatering av lill-julafton
XoXo /E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0