16/2 2009 - Möbelcupen och en skadad högerfot

En liten uppdatering från helgen samt början av veckan:


14/2, Lördag, Alla <3 dag:
Dags för fotbollscup igen, shit vad laddad jag var!!! De två första matcherna gick ganska bra, lagen tillhörde en högre division än oss, men trots detta blev det endast förlust med låga siffror.
I slutet av den tredje matchen plockade jag ner en hög boll, landade och blev trampad av en tjej på högerfoten. Smärta...slutförde dock denna och sista matchen, som vi för övrigt vann med 1-2!
På kvällen hade foten svullnat och blivit röd....syss sov över hemma hos oss och vi satt i soffan och jämrade oss tillsammans (hon skadade knät i deras första match).

15/2, Söndag:
Ringde sjukvårdsrådgivningen och fick en tid på jourcentralen i Falköping. Läkaren tryckte så jag trodde att min fot skulle hoppa av och dö...han gav mig en remiss till röntgen och så fick jag åka hem och vänta på att röntgen skulle ringa på måndag morgon.

16/2, Måndag, Idag:
Åkte till VFU:n som började idag med lindad fot och kryckor, kände mig inte så effektiv och hjälpsam medans jag hoppade fram mellan elevernas bänkar och försökte hjälpa dem! Men men, så är läget idag.
Fick en tid på röntgen vid 13:00 och denna visade ingen spricka och inget brutet, VILKEN LÄTTNAD!!!! Så nu får jag belasta foten så mycket som jag klarar av trots smärtan, men jag ger inte upp. Det är inte min stil :)


Aja, nu ska jag hjälpa syss att plugga hemkunskap, länge sen jag gjorde detta.
Sen är det dags att gå till träningen och titta på, kram och hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0