27/3 2010 - Nöjd nu, mamma?!?

Tjo & Tjim Allesammans!


Gårdagen började med att jag lämnade sonen lite senare än vanligt på dagis, nämligen 9:30. Det var dags för den årliga påskfesten. Dagen innan (torsdag) hade sonen meddelat att han minsann skulle vara kyckling & detta tvingade mig att sy på typ tusen gula fjädrar på sonens nyinköpta kycklingdräkt, resultatet visar jag imorrn.

Han hade iaf haft en superbra dag på dagis & lekt massor med sina två bästa kompisar. När jag hämtade honom vid 14 åkte vi hem en snabbsväng & packade klart, sedan bar det av mot kusten och Norge. Väl i Tanum så kom sambon på att vi glömt nyckeln till villavagnen så det blev att strunta i turen till kusten & istället käka mat i Tanum & sedan resa vidare mot Norge.

Stannade typ fyra gånger på vägen för att köpa Autopass, orkar inte förklara vad detta betyder, men detta behövs pga vägtullarna i Norge. Vid halv tio kom vid till Anders & det var i princip bara att packa upp alla väskor & kassar för att sedan uppsöka sängen.


Idag åkte sambon & Anders till jobbet runt 8, medans jag & sonen flyttade från vår säng till Anders sovrum & tv:n. Vid 9 gick vi upp & käkade frukost i form av kneipp med Nugatti på – mums :) Efter detta åkte vi ner till Råholts centrum & Rema 1000 där vi handlade lite mat för dagen + morgondagen.
I Norge är alla affärer, även mataffärer, stängda varje söndag  smart tycker jag! Det man inte hunnit handla innan får man väl skita i, nästa gång kanske man tänker efter en extra gång innan man betalar.

Aja, ett sidospår. Annars idag har jag & sonen målat i hans målarbok, läst böcker, fixat korv &mos till lunch samt myst <3

Vid 17 kom våra arbetare hem från jobbet & då ordnade vi lite middag i form av grillad kyckling, grönsallad & vitlöksbröd, till detta Grebbestads påskmust – SUPERGOD!

Nu sitter jag & kollar lite tv, den norska versionen av Glee, senare blir det andra & sista avsnittet av Stieg Larsson’s ”Män som hatar kvinnor”.


Detta blev ett lååångt inlägg, men ha en fortsatt superbra lördag!
XoXo /E 


PS.
Mamma, jag har fixat det du bad om! Vi ses på torsdag, saknar er alla <3 Hälsa alla!


Kommentarer
Postat av: mamma

Tack ska du ha. Längtar efter er alla redan, till påsk ska vi ha det SUPERBRA!

2010-03-28 @ 09:55:18
Postat av: Evelina

Håller med, sonen förbereder påskgodiset :)

2010-03-28 @ 10:52:18
URL: http://evelina.blogg.se/
Postat av: mamma

Förvånad???? Inte ett dugg....Han har väl god hjälp av sin "beste".

2010-03-28 @ 12:09:24
Postat av: Evelina

Jo, det är väl så. Haha, han säger att beste menar att godis är nyttigt :P

2010-03-28 @ 14:09:05
URL: http://evelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0