24/5 2010 - Gröna fingrar?!?

Nu var det någon vecka sen jag bloggade (sorry syss, men du bloggar inte så flitigt du heller).
I helgen har jag och sonen varit på kusten och tillbringat dagarna med att sola, spela fotboll, åka båt samt bottenmåla "bestebrors" båt (började med svart, dock tog färgen slut så ungefär halva blev grå :P). 
Superskönt iaf <3


Idag blev det svarta fingrar för mejj (inte gröna, vem får gröna fingrar?!?) när jag o mammi åkte till handelsträdgården i Dala för att köpa lite kryddor. Slutade med att vi kom hem med fyra tomatplantor, fyra smultronplantor, två hängblommor av okänd sort samt ett antal kryddplantor i form av rosmarin, citronmeliss, gräslök, persilja och timjan.
Jag planterade blomman-för-dagen-frön och sonens blomsterkrasse som vuxit ur sin lilla plastkruka fick en ny fin lerkruka, dessutom fick de två basilikakrukorna ett nytt hem och splittades i fyra plantor. Medans vi ändå var i taget så delade vi även på den oreganoplanta vi fått av mormor för några veckor sedan - sjukt varmt och jobbigt, men åhh vad fint det blev :)


Nu känner jag mejj riktigt nöjd!
Dock måste jag fixa min sista uppgift inför sommaren ikväll, den ska nämligen in imorrn :P
XoXo /E


Kommentarer
Postat av: Amanda. W

oj vilken fin header du har! :D

2010-05-24 @ 22:12:54
URL: http://mandime.blogg.se/
Postat av: Evelina

Tack!

2010-05-25 @ 09:07:19
URL: http://evelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0