Fyrhjuling hos pappa o filmande - 27/2 2011

Inatt har Pysen varit galen; min mage har varit stenhård o jag har haft halsbränna av o till hela natten. Har dessutom varit uppe på toaletten några gånger inatt – jobbigt!

Efter frukost lade jag o Daniel oss i soffan nere o såg på dubbeljakten för herrar (15 km klassisk o 15 km fristil) där Marcus Hellner skulle försöka upprepa sitt guld från OS i Vancouver. Tyvärr räckte det inte hela vägen o guldet gick även i herrjakten till Norge med Petter Northug!!

När skidorna avslutats fixade vi oss i ordning o drog iväg till pappa för fika, prat o mys med bl.a. alla nya tillskott i ladugården; kalvarna! William flörtade även till sig en tur i pulkan efter brorsans nya tillskott i form av en fyrhjuling, han älskade detta o frågade Daniel när han tänkte köpa en sådan <3
Vid 16-tiden bestämde jag, Daniel o syrran för att dra oss hemåt, dock ville inte William detta o han fick pappa o brorsan att lova att han skulle få stanna kvar en stund för att hinna vara med o ge kossorna ensilage samt åka en sväng i lastmaskinen. Resten av oss andra åkte hemåt för att börja lite smått med maten, Daniel däremot ville åka lite i spåret vid fotbollsplanen o smörade med mig tills jag följde med o filmade hans stakteknik – aja, vad gör man inte för sin stora älskling <3

Väl hemma igen fortsatte jag med kvällens middag som bestod av mexikanska biffar med färsk basilika, potatis o grönsallad med fetaost. När maten nästan var klar kom först William hem o hade fått två klubbor av sin alltför snälla morbror o efter att Edward o Maj åkt hemåt kom mamma hem från Norge. Efter att alla blivit mätta blev det lite städning i köket, en promenad med mamma o Timone samt lite analys av det jag filmat av Daniels teknik – han tyckte att jag filmat bra o att hans teknik såg hyfsad ut *puh*
Snart ska jag göra mig i ordning för sängen o hoppa i kojs!

Annars idag har min mage fortsatt att vara hård o jag har haft starka förvärkar, ett tag trodde jag t.o.m. att vi skulle få bege oss in mot Skövde … men icke sa Nicke!
Imorgon är det en vecka över BF o jag klättrar på väggarna :P


Kommentarer
Postat av: Ebba

Fin blogg! :)

2011-02-28 @ 17:02:43
URL: http://ebbamurakas.blogg.se/
Postat av: Elin Berg

Nu har jag uppdaterat mig! Ingen bebis än alltså. Jag bad Cornelia hämta tidningen i morse för att se om William fått någon bebis ännu. Hon blev skitförbannad på mig och vrålade;

-Det FÖRSTÅR du väl att vi inte kan se det i DEN HÄR tidningen!!!! William bor ju inte HÄÄÄÄR!!!

Vi kanske kan ta reda på det på något annat sätt då, tyckte jag. Nu har jag informationen.

Tro mig...jag vet ALLT om att gå över tiden! Mina barn har trivts väldigt bra i magen. Tre veckor säger inte Cornelia så mycket, men när jag förklarade att hon låg där inne tre LÖRDAGAR längre än hon skulle, så fick hon lite perspektiv på saker och ting.

Många kramar från oss!

2011-02-28 @ 22:05:24
Postat av: wenche Guttormsen

Hei Evelina.

Vil ikke komentere innlegget , men må gratulerer med lillegutten da, som var så stor -

Håper alt er bra med dere.

Kos dere masse.



mvh wenche og ERik i Halden

2011-02-28 @ 23:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0