Tidig morgon o skidåkning - 26/2 2011

Vaknade imorse av alarmet som meddelade att det snart var dags för Stenstorps bytesmarknad, gick upp o käkade lite frukost tillsammans med William. Daniel låg kvar en stund i sängen men kom snart upp han också, han ville följa med o shoppa han med *kors i taket*
Vi hittade lite saker till båda grabbarna på bytesmarknaden; William fick fyra tjockare tröjor o en t-shirt med piratmotiv. Dessutom tjatade han till sig en bok som handlade om Kalle från Sysselstad av Richard Scarry för 5 kr o en groda på pinne till Pysen! Pysen fick finfina mockasiner med Tigger på o en jättesnygg vindtät overall från Peek-a-boo! Totalt gick allt detta på 220 kr… typ vad en tröja kostar :)
Visar upp mina inköp i ett senare inlägg!

När vi kom hem tittade William lite i sin nya bok o jag kollade runt lite på nätet medans Daniel ringde sin mamma o pappa. De skulle ev. komma förbi lite senare för Åsa (Daniels lillasyster) skulle till Skövde se på bio, då blir det kanske lite fika o prat. Efter att jag kollat det jag skulle på nätet bestämde jag mig för att göra några muffins, detta då det endast finns fyra st kvar av de sista jag gjort!! Undra vem eller vilka som käkat alla dem?!?

Vid 11:30 var det dags att bänka sig vid tv:n för att kolla VM i Holmenkollen; dubbeljakten (hälften av loppet är klassiskt o resten fristil) för damer i 15 km var det som gällde o, som väntat, vann Marit Björgen idag också före Kowalczyk o Johaug! Trots norsk seger så var det iaf en mysig stund med mina grabbar <3
När vi käkat lunch var William så trött att han fick vila en stund o självklart passade då även jag o Daniel att vila en stund, sedan ringde vi Linnéa o Ove för att se om de skulle dyka upp lite senare. De bestämde att de skulle komma o de stannade på fika samt inspekterade våra inköp på bytesmarknaden :)

När de skulle åka hem kom grannen Lisa o frågade om William ville följa med ner till fotbollsplanen o åka lite skidor o det hela slutade med att hela lilla familjen, Timone samt familjen Ahlin tog sina skidor o begav sig ner till spåren. Det blev några timmar med skidåkning, lek o en sväng hemåt via Slingan.

Snart är det dags att börja med kvällens middag som idag består av ugnsfalukorv o pasta, det blir en myskväll framför Melodifestivalen – lördagsmys <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0