24/1 2011 - Idre, dag 1

I förrgår, lördag

Käkade långfrukost med bl.a ägg o bacon o packade sedan in i bilen för avfärd mot Mora och stugan vi hyrt i Mora Parken
Efter att vi kollat vart vi skulle hämta nycklarna bar det iväg mot Oxberg där jag, Linnéa o Åsa hoppade på längdspåret o åkte 4,5 km mot Gopshus - gick bra, kändes inte alls så långt. Jag var dock vääldigt seg o trött när vi mötte Daniel, sonen o Ove vid Gopshus slalombacke :P
Väl där bytte vi o Daniel o Ove hoppade istället på spåret o körde in mot Mora - jag, sonen, Linnéa o Åsa däremot tog bilen för att hämta stugnycklarna :)
Väl i stugan väntade vi tills Ove dök upp utanför stugfönstret, Daniel hade åkt en bit till :P När han kommit tillbaka, de hade duschat klart åkte jag, sonen o Linnéa in till Mora för att handla kvällsmat - gulaschsoppa, grillad kyckling o baguetter *mums*
Efter maten var det dags att bädda sängar o stoppa sonen i säng för en tidig uppgång morgonen efter!


Igår, söndag

Käkade frukost på morgonen o packade återigen in allt i bilen!
Jag, Linnéa o Åsa hade kvällen innan bestämt att vi skulle åka längd en bit till på Vasaloppsspåret - blev till slut åkt ca 9 km från Mora till Eldris - fick skoskav sista biten, men även idag gick allt bra o det kändes kortare än vad det var :) I Eldris väntade Daniel o sonen med de båda bilarna, Ove hade ensam hoppat på i Eldris o åkt vidare mot Gopshus
Väl i Eldris var kontrollstationen öppen o vi fikade lite grann innan vi åkte vidare för att hämta upp Ove i Gopshus
När vi hämtat upp Ove åkte vi vidare mot vår slutstation Idre Fjäll, vi stannade o käkade lunch på ett stället annars var det raka spåret upp :)
Väl framme packade vi upp, vilade efter bilfärden o fick besök av Lena, Kenneth, Albin, Therese o Pelle (som vi är här med, de bor i huset bredvid)
På kvällen fixade Linnéa, Ove o Åsa god tacos o sedan var det hopp i säng

 


Idag, måndag

Käka frukost - jag, Daniel o sonen fixar maten idag
Sambon ska åka längd, jag o sonen ska handla lite mat till lunchen
Fixa lunch o käka - korv med bröd
Åka 5,5 km (Platten 2) med Daniel o sonen - fika på halva vägen :)
Sonen vill ta bobkörkort i slalombacken
Ordna kvällsmat o käka - dragonkyckling, ris o sallad


Uppdaterar ikväll eller imorrn bitti :)
XoXo /E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0