BVC o soaré

Igår, onsdag
William var på förskolan  mellan 8:30 och ca 11:00 innan jag o Alwin hämtade honom för att gå iväg mot BVC där Alwin skulle vägas o mätas kl 11:15. Han vägde hela 7.260 g o hade hunnit bli 63 cm lång - vår lilla grabb blir stor så fort!
Jag hann, förutom att fixa lunch, besöka återvinningen o fika hos mormor, även att baka några muffins till fikastunden vid den kommande soarén på Williams avdelning. Däremot blev det ingen träning idag, det hanns helt enkelt inte med tyvärr :(


Idag, torsdag
Natten har varit bra; Alwin somnade vid 21:30 o när han vaknade trodde min hjärna o kropp att klockan var runt 01:00, det visade sig dock att klockan hunnit bli 05:00 - helt sjukt vad trött jag var! Släpade mej upp o värmde ersättning o matade lillfis o trodde att han skulle somna för att sova vidare, men icke ... Alwin var hur pigg som helst o härjade runt i ca 45 min innan han slutligen somnade i sin säng *puh*

Dagen fortsatte med att jag vaknade av att William stod bredvid min säng o frågade om mormor var vaken, jag sa att han fick gå ner o titta o det klart att hon var vaken!
Gick upp o fixade mej vid 07:30 o satte mej vid köksbordet o drack kaffe, kallade upp storgrabben vid 08:15 för att han skulle hinna klä på sig. Väckte Alwin efter detta o la honom i vagnen o vi gick iväg mot förskolan ca 08:25.

Medan William tillbringade tre timmar på förskolan hann jag o Alwin mysa, öva på babymassagen o prata med Daniels farfar om hans kommande bok som jag lovade att korrekturläsa from fredag. När klockan hunnit bli 11:25 gick jag o Alwin iväg mot förskolan i duggregnet o hämtade både William o hans kompis Linus som nu ska tillbringa dagen hos oss fram till 16:00 när han blir hämtad.

Innan kvällens soaré, eller show som William kallar den, tänkte jag att jag skulle hinna spinna lite grann, fixa till lite kycklingwok o ris samt käka o förbereda både mej, Alwin o självklart William för kvällen. Kl 18:00 är det alltså äntligen dags för Krabbans soaré - William sa igår att "Det är en stor dag imorrn" o han hade svårt att somna för han var så nervös :)

Detta blev ett vääldigt långt inlägg, men håll ut
Imorrn kommer bilder från kvällens soaré :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0